Who0t #12

Feb. 11th, 2007 12:28 am
loosechanj: (Default)
Numerous places are running stories about the "death of Clippy". Say what you want about the paperclip, but you shoulda seen the faces of my lusers when I switched it to something else, like the ball, or Einstein. All of a sudden you'd have sworn these people were toddlers getting a lollipop.
loosechanj: (Default)
loosechanj: (Default)
I got Samba working on my OpenBSD box, and have a drive mapped. I am utterly amazed.
loosechanj: (Default)
Remember that new cable modem I got a couple weeks ago? I just d/l'ed an episode of My Name Is Earl, 180 *megs*, in five fucking minutes. Friday night I d/l'ed the dvd iso of the latest Windows Vista release, 2.5 gigabytes in under two hours. And here I thought all those "omgz dudez!!! we're increasing your speed!!!1!1!!!!" commercials were full of shit.
loosechanj: (Default)


And btw, if any of you have played this game, I'm basically stuck at this point, so a brief spoiler as to wtf I'm supposed to do would be appreciated.
loosechanj: (Default)
Is there a point to an mp3 program not supporting mp3s? I'm talking about xmms, of course, on Redhat. And I'm lookin' at you too OpenBSD.
loosechanj: (Default)
All I wanted to do was compile the latest beta of Gaim. Damn, no ssl libraries.

Hey, this is CentOS! It's like RedHat! I'll give the RPM a shot! Damn, it wants pspell. Ok, find rpm for pspell. Gosh, that was easy. Well shit, pspell wants aspell. Find rpm for aspell. Not that hard. Ok. Well shit sherriff, aspell tells me a later version is installed![1]

Ok. I'm betting the problem is, knowing DeadRat, the dev headers aren't installed. By this point, I could give two shits and reboot into Windows.

Edit: Of course none of the devel stuff was installed. Finding that necessitated a trip to the install cd, and the website for updated RPMs (that wouldn't have been installed even if I had decided to throw in the kitchen sink [livejournal.com profile] pdx6... :-P). Still no joy, until I dug through config.log and noticed "libgcrypt not found".

I'm gonna go have a stroke now.

[1] Most of my dealings with RPMs end this way.

Durr #12

May. 3rd, 2006 08:39 pm
loosechanj: (Default)
Remind me next time there's an OpenBSD release that doing "pkg_delete /var/db/pkg/*" really does remove everything, including the shells I use. Oops.

Oh, and failing that, don't let me fuck around trying to edit passwd (without vi) and just tell my dumbass you can pkg_add from single user.

Desire #901

Nov. 2nd, 2005 05:24 pm
loosechanj: (Default)
I sooooo want to do this.

Also, installed Ubuntu on vmware. Isn't it cuuuuuuuuute? *makes little drum noise*

Edit: No gcc, no autoconf, none of that. Not cute.

Profile

loosechanj: (Default)
loosechanj

February 2014

S M T W T F S
      1
23 45678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

Syndicate

RSS Atom

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Jun. 26th, 2017 07:08 pm
Powered by Dreamwidth Studios